vineri, 6 iunie 2014

PROSTITUTIA SI BARFELE DIN LUMEA ARTISTICA-FATA NEVAZUTA A MESERIEI DE MAKE UP ARTIST




    Cei care ma cunosc stiu ca imi place sa spun lucrurilor pe nume.NU coafez adevarul si nu il impachetez in hartie roz ca sa para mai dragut.Binenteles ca adevarul meu e al meu si eu mi-l sustin,adevarul meu poate fi minciuna altora.Depinde de perspectiva.
  Cand am intrat in lumea make-upului eram naiva.Pot spune ca nu i-am vazut decat partea frumoasa.Si cred ca inca o vad si acum altfel nu as fi reusit sa strabat prin aceasta meserie.
 Insa niciodata nu voi putea intelege mizeriile si barfele pe care unii artisti si le alimenteaza sau imperiul de minciuna cu care se inconjoara unii si altii.
  Cred ca am avut mentori de bun simt de la primul curs pana la ultimul,oameni pe care ii admir si i-am pus pe un piedestal,oameni care m-au invatat ca aici e ca si in razboi-"live by the sword die by the sword"numai inlocuind cuvantul sabie cu pensula.
  Am muncit zi de zi,chiar daca am avut atat de multe pe cap,insa mereu mi-am gasit timp sa ma uit pe youtube,sa mai citesc de vreun nou produs sau tehnica,sa studiez vreo pensula sau lucrarile unui make up artist.
  Cred si sutin cu tarie ca munca fiecarui artist din jurul meu a fost si este la un moment dat o sursa de inspiratie,ma impresioneaza trainerii care isi lauda atat de mult elevii si cei care pun trup si suflet in ceea ce fac.
  Din nefericire meseria de make up artist a devenit marea moda din Romania,tot al 2 lea om(da..bine zis-om ca si femeile si barbatii )imbratiseaza meseria de makeup artist.Nu ca ar fi un lucru rau-pentru ca fiecare e liber sa isi aleaga drumul-insa barfele si modul urat cum se sapa unii pe altii mi se pare ca duce la scaderea nivelului calitatii artistice,la o proasta apreciere a populatiei fata de ce inseamna machiaj de calitate si de ce nu si la o concurenta neloiala.
  Iata ce vrea sa insemne asta-pentru ca multi dintre cei ce fac un curs se intituleaza make up artist desi au dat cu pensula de 10 ori in viata iar altii care stau ,muncesc,machiaza de cand se stiu si fac machiajele perfecte inca nu indraznesc sa isi ia aceasta titulatura pompoasa de artist.
  Vad zilnic sute de postari pe facebook cu scaune inscriptionate-"make up artistry" la oameni care nici nu au terminat vreun curs sau nu au vreo remarcabila opera artistica si totusi se cred artisti.
  Multi prefera sa iti prelucreze prin fotoshop machiajele-dar populatia vede doar o poza frumoasa.Am intalnit femei care nu se machiaza mai deloc sau foarte rar-si ele nu reusesc sa faca diferenta intre un machiaj de buna calitate sau un kitch pentru ca sunt fermecate de niste poze  prelucrate  extrem care prezinta un ten de portelan.
 Un alt aspect il reprezinta latura financiara.Multi din artistii consacrati au un anumit tarif care reprezinta produsele si genele de mare calitate,munca pe care o presteaza,etc.
 Populatia noua artistica fie lucreaza cu produse de proasta calitate si cere un pret foarte mic fie lucreaza cu produse foarte scumpe dar de asemenea cere un pret foarte mic.Lumea a inceput deja binecunoscuta miscare..lasa ca nu ma mai duc la x ca uite ce scor are..ma duc la y ca e mult mai ieftin.In acest mod incepe prostirea clientelei.Pentru ca fiecare artist mic va avea pretentia sa creasca financiar intr-un mare artist,la urma urmei nu putem nega aspectul financiar al acestei meserii si nu va putea sa creasca pentru ca nu va putea ridica pretul.Odata ce se obisnuieste clientela cu un anumit scor mereu va avea pretentia la ceva mai ieftin.
 Barfele-un nou aspect.Cineva spunea mai demult ca e loc sub soare pentru toata lumea.Chiar cred asta.Am  in lista de facebook din  5000 de prieteni vreo 2000 de artisti,le admir lucrarile..le apreciez munca in public,le raspund la intrebari legate de munca mea sau de produse..cat stiu si eu.
Niciodata nu am ascuns nimic-mai ales ca acum sunt trainer si e normal sa fiu deschisa spre a explica.Cine nu vrea sa impartaseasca din tehnica sa, nu e pregatit de lumea artistica.Talentul nu se fura-poate mici trucuri-dar munca, mana si imaginatia sunt  calitati personale.
  Am intalnit artisti care nu stiu cum sa mai improste in cei din jur-barfesc pe toata lumea,artisti care isi ridica ei singuri munca in slavi si se proclama unicati,artist care se pretind clienti si fac programari false in agenda altor make up artisti,artisti care stau si trimit mesaje unora si altora plangandu-se ca x artist nu a apreciat evenimentul lui y artist..numai sa sa linguseasca traineri mari sau detinatori de branduri.
  Binenteles-barfa a existat si va exista mereu,insa oamenii sunt cei care o intretin.Cred cu adevarat ca in curand cei care pun suflet si muncesc vor iesi cu mult deasupra celor care nu fac altceva decat sa caute nod in papura colegilor care poate au gresit vreo codita de tus.. sau au aplicat prea mult blush.

  De bun simt si de fairplay e nevoie si in lumea artistica.Nu e asa?

   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu