joi, 11 aprilie 2013

BUSINESS DAYS LITE-SISTEMUL MEDICAL E PE BUTUCI-PUTEM SA IL AJUTAM?

    Primul eveniment de genul la care particip(cel de la Bucuresti l-am ratat pentru ca Marius a fost bolnav)aduce cu sine emotia inceputului.
 Stiu ca sunt genul de om care are multe de spus pe orice domeniu.Asa sunt eu-asa m-am nascut.De cand am inceput prima postare pe acest blog am sperat sa am ecou in sufletul oamenilor si sper sa am unul pozitiv.
 Business days lite -se doreste o gura de aer proaspat in sistemul medical romanesc.Ce pot sa spun-macar unii oameni incearca imposibilul.
 Sistemul medical romanesc-e ca si sanatoriul de la Marila.Pentru cei care nu stiti povestea sanatoriului de la Marila-va rog sa faceti o ampla cautare pe google.Merita atat efort.

  Marila-pe vremuri fost sanatoriu de lux-destinat bolnavilor de tbc-zace acum in paragina in superbul peisaj din Muntii Aninei.Adaposteste inca vreo 140 de bolnavi(si cadre medicale si asistente)-din care majoritatea ies din acel loc cu picioarele inainte.
Casa groazei?Poate chiar mai rau de atat.
 La fel si sistemul nostru medical.
 

Sunt copil de 2 doctori-ai mei si-au trait si inca isi traiesc viata prin spitale.Din copilarie am stiut ca nu voi fi medic..E prea multa durere si tristete.Pe mine m-a coplesit.


Au trecut anii(familia mea a mai adunat un medic-fratele meu)si totusi ma bucur si azi ca am ales o cariera pe juridic-ca mi-am facut o afacere pe beauty-si vad oamenii zambind cand imi calca pragul.

NU as fi suportat durerea si tristetea.
Sistemul medical romanesc e bolnav-e pe duca-e deja cu cosciugul la poarta.Sau il pastreaza in pod pentru momentul in care isi da ultima suflare.
Ce e si mai trist este ca de noi depinde schimbarea.
De noi -poporul roman.Sa nu uitam ca prin noi puterea celor multi-lucrurile se schimba-si nu prin indiferenta, stat in casa si aratat cu degetul la unii si altii.
Sistemul e defect-pentru ca functiile de manageri de spitale sunt POLITIZATE.Pentru ca azi e la putere x si isi face de cap cu bugetul maine e la putere y si o tinem tot asa.
Daca vrem un sistem sanitar de stat eficient-trebuie sa actionam.Odata ce fondurile se impart cu cap-salariile medicilor sa fie salarii-nu va mai exista sistemul de spaguire si alte chestiuni de genul.

Ma bucur sa vad ca in Romania existe spitale private.Sau clinici.Dar-cati dintre cetateni isi permit un sejur de Lux?Cati ne permitem tratament in strainatate?

Medicii nostri BUNI pleaca dincolo in speranta unei vieti mai bune.Sa fi medic in Romania nu e usor-trebuie sa ai nervi de fier,sa traiesti si sa lucrezi in mizerie prin spitale si sa auzi sau sa te vezi dupa ceva vreme la Tv ca ai primit un ou drept multumire de la Tanti Floarea de la sat..si se considera spaga.

Medicii pleaca-vin strainii-care nu invata nimic la scoala -au bani sa isi faca clinici si policlinici flashy -frumos puse la punct-dar cu servicii proaste..si ne mai miram de cei ce mor prin operatii si nu "stim "de ce..


Ce pot sa spun.?Concluzia  mea e urmatoarea:managerii de spitale sa fie manageri,oameni alesi pe merit-care sa puna osul si sa gaseasca solutia perfecta si in timp sa criza.Sa fie oameni alesi pe performante si nu pe motivul partidului de la putere.Cei din minister sa gaseasca solutia pentru modernizarea sectiilor si pentru a oferi bolnavilor(care platesc asigurari de sanatate)servicii de calitate si conditii decente.


Iar statutul medicilor si al cadrelor medicale sa fie cel de odinioara.Pentru ca merita-pentru ca -mai mult decat oricare dintre noi-au si responsabilitatea cea mai mare-tin in mainile lor o viata.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu