marți, 31 ianuarie 2012

CADEREA PARULUI-O ADEVARATA PROBLEMA

Pentru mine caderea parului a fost mereu o problema.Inca din adolescenta -dietele excesive,fumatul si stresul si-au pus amprenta pe podoaba mea capilara.
Dupa cateva vizite la dermatolog -mi-am invatat lectia cu varf si indesat-o perioada de un an de zile am lasat-o mai moale cu dietele minune-care ma slabeau 7 kg intr-o saptamana si am inceput un regim de viata sanatos cu mult sport-supliment de vitamine si tratament cu laser si zapada carbonica.

Dupa o astfel de patanie binenteles ca am mai avut probleme cu caderea parului insa mereu am tinut cont de anumite reguli in incercarea de a preveni o cadere masiva.


   Este normal sa ne cada intre 50-100 de fire de par zilnic(se considera regenerare).Insa o cadere masiva a parului poate avea mai multe cauze:

-stres
-schimbari hormonale(sarcina,menopauza,folosirea de contraceptive)
-cure de slabire extreme
-stres
-tratamente medicale(chimioterapie)
-boli dermatologice care afecteaza pielea capului

Caderea parului cunoscuta si sub numele de alopecie inseamna pierderea parului din anumite zone ale pielii capului.Este cauzata de stres si se corecteaza de la sine fara tratament iar in unele cazuri mai grave cu injectii locale cu corticoizi.
Calvitia -apare in general la barbati -si inseamna pierderea completa a parului dintr-o zona intinsa a scalpului-este ereditara-afecteaza in general barbatii,unele femei aflate la menopauza sau cele care sufera de ovare polichistice- din cauza excesului de testosteron.Pentru cei in cauza tratamentul consta in aplicatii locale cu monoxidil.

Cum putem trata o astfel de problema?
In general -apeland la persoane specializate-medici dermatologi si pe urma la hairstilisti.Fiecare dintre noi suntem diferiti drept urmare necesitam tratamente personalizate.
 
  Tot odata e important de stiut ca o alimentatie sanatoasa are o influenta pozitiva asupra parului si pielii.Un aport de mancare sanatoasa si fructe si legume bogate in vitamine dau putere si stralucire parului si previn caderea acestuia.

Orice carenta nutritionala poate afecta parul -si aici ne referim la carente de fier,zinc,vitamina B3,B5 si B6.
Pentru cei si cele care se confrunta cu caderea parului-este necesar consumul de alimente bogate in: fier(carne rosie si alba,peste,ficat,oua,legume) vitamina B3(drojdie de bere,peste si ciuperci)vitamina B(carne ,oua,drojdie de bere,ciuperci)si vitamina B6(germeni de grau,banane).


 Caderea parului din cauza stresului sau a tratamentelor medicamentoase este temporara.

Ce va pot sfatui eu din proprie experienta:
-atentie la stres
-nu tineti cure de slabire dupa ureche-mergeti si consultati un nutritionist
-mancati alimente sanatoase si bogate in antioxidanti si proteine si nu junk food
-atentie la vopsitul si decoloratul excesiv al parului-apelati la sfaturile hairstilistilor si la produse de buna calitate
-aplicati odata pe saptamana masca de par facuta in casa


Eu am renuntat de 10 ani sa imi vopsesc parul.Nu aveam nevoie de vopsit-dar cum era la moda in liceu am intrat in hora.Nu am fire albe in exces si nici nevoie de alta culoare care sa ma avantajeze mai mult.NU folosesc decat rar produse pt styling si ma spal cu sampoane speciale pentru scalp sensibil.La sfarsit folosesc balsam si clatesc.Foarte rar imi intind parul cu placa sau imi fac bucle si in rest il las cat mai liber si nu il stresez.
Am invatat sa apreciez ceea ce am fara sa intind coarda prea mult.E mai bine sa previi ceva decat sa ajungi sa tratezi-uneori e prea tarziu.

Un comentariu:

  1. va recomand sa incercati remediul naturist fabricat de domnul Ambrau Dorel in Bihor, manual,interesanta este si combinatia de plante pe care o are in compozitie! il gasiti aici: http://ameplant.ro/produs.php?id=1280&denumire=Remediu_Naturist_impotriva_Caderii_Parului_Contra_Matretii_500ml cu incredere!

    RăspundețiȘtergere