joi, 26 ianuarie 2012

PRODUSELE DE MACHIAJ SI PERIOADA LOR DE VALABILITATE


     Recent am fost in "control"prin camera mamei si m-am trezit aruncandu-i jumatate din produsele de make up pentru ca erau expirate.
   Cu toate ca a protestat vehement am decis ca mai bine ii cumpar eu altele in termen decat sa o las sa tina vreun ruj sau produs mai mult decat este necesar.
  Bine,mama este genul de femeie ce se machiaza foarte rar  si face colectie de produse de make up.
   Si atunci mi-am adus aminte ca multa lume cu care am intrat in contact nu prea stia cat timp e valabil un produs .Adevarul e ca pe multe produse(inclusiv pe cele de firma)nu scrie exact cat timp trebuie folosite.

  Iata termenul de valabilitate al lor:

mascara:4-6 luni maxim
fond de ten:18luni(oil based)-12 luni(waterbased)
ruj:1-2 ani
creion de buze:3 ani
pigmenti:4 ani
pudre si culori de ochi pulbere:2-3 ani
gloss/glass:2 -3 ani
anticearcan":1an
blushuri pulbere:2 -3 ani
blushuri,culori de ochi si alte produse cremoase :1 an

In general pe fiecare produs de make up este trecut termenul de valabilitate de catre firma care il comercializeaza.Daca  termenul  nu este specificat explicit pe cutie de catre producator-in general pe fundul ei-este arata o cutie cu un numar-6M-12M sau 18M.Pe unele produse este inscriptionat si 24M.
Asta inseamna ca produsele sunt valabile 6,12,18 sau 24 de luni de la data deschiderii produsului.


Sfatul meu:
-aruncati produsele de make up expirate
-atentie mare la mascara-el trebuie inlocuit cel mai des-pentru a evita infectii ale ochiului.
-aruncati orice produs de make up care miroasa ciudat sau ranced
-atentie cu bureteii de make up si cu aplicatoarele de make up-ele trebuie spalate cam odata pe saptamana si neaparat cu sapun antibacterian
-creioanele de buze si ochi se ascut dupa fiecare folosire-putin-pentru a indeparta varful
-produsele se feresc de surse excesive de caldura
-produsele cremoase-mascara-tus-blushuri crema se inchid bine dupa folosire pentru a evita uscarea
-cand aplicati mascara nu introduceti pensula de mai multe ori in tub pentru a scoate mai mult produs pentru ca veti introduce aer si se va usca foarte repede.

CONCLUZIE:
Machiajul incorect folosit face mai mult rau decat bine.E important sa respectam anumite reguli cand folosim produse de make up-mai ales cele legate de termene de valabilitate.

DE TINUT MINTE:
PRODUSELE DE MAKE UP NU SE IMPRUMUTA.SUNT DE UZ PERSONAL-CU EXCEPTIA ARTISTILOR-DAR EI CUNOSC REGULI DE IGIENA SI AU PRODUSE DE STERILIZAT SI DEZINFECTAT.
EXISTA RISCUL CONTACTARII DE HERPES-BOLI DE PIELE SI INFECTII OCULARE.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu